Herkent u dit?

Wat er speelt in de sector?

Wij zorgen dat jij grip houdt én resultaat boekt. Zonder tijdverlies, zonder gemiste kansen.
Elektrische vrachtwagens

Onafhankelijk advies over de juiste truck voor jouw inzet – met begeleiding van offerte tot aflevering.

Laadinfrastructuur

Slimme laadoplossingen die passen bij jouw planning, locatie en netcapaciteit.

Subsidiebegeleiding

Maximaal financieel voordeel dankzij volledige aanvraagbegeleiding (o.a. AanZET, SEBA, MIA/EIA) – No-Cure-No-Pay.

Zij kozen al voor ZET. En u?
Over elektrifcatie, wagnpark en subsidie

Veel gestelde vragen

De regelgeving verandert snel, en ZE-zones komen eraan. Vroeg starten betekent meer subsidie en minder stress.
Dat hangt af van uw routes. Voor distributie en regionale ritten is het aanbod al goed inzetbaar; voor lange afstanden zijn er beperkingen.
Via een TCO-berekening (Total Cost of Ownership) op basis van uw inzet, stroomkosten en subsidievoordeel.
Te vroeg investeren in de verkeerde truck, laadproblemen of misgelopen subsidies. Goede begeleiding voorkomt dit.
Er zijn meerdere aanbieders actief, zoals DAF, Renault, Volvo, Mercedes-Benz en MAN. Wij helpen u de juiste keuze maken op basis van uw inzetprofiel.
Ja, maar beschikbaarheid en mogelijkhedn verschillen sterk. Wij checken dit per case.
Elektrische trucks hebben minder draaiende delen, maar wel andere servicebehoeften. Wij adviseren op basis van praktijkdata.
Dat hangt af van uw ritplanning, laadtijd en netaansluiting. ZET maakt dit inzichtelijk in een laadstrategie.
Ja, mits uw netcapaciteit het toelaat. Wij stemmen af met de netbeheerder en installateur.
De kosten variëren sterk per locatie en type lader. ZET maakt een totaalraming op maat.
Ja, dit kan gunstig zijn. Wij helpen bij het integreren van duurzame energieopslag in uw laadinfrastructuur.
Onder andere AanZET, SEBA, MIA en EIA. Wij beoordelen uw situatie en combineren regelingen waar mogelijk.
Dat verschilt per regeling, voertuigtype en bedrijfsgrootte. Wij maken een duidelijke berekening voor u.
Te laat aanvragen, onvolledige documentatie of het niet combineren van regelingen. ZET voorkomt dit.

Laden

Slim laden, zonder stilstand

Een goed laadplan voorkomt gedoe én stilvallende trucks. ZET ontwerpt en realiseert slimme laadinfrastructuur voor elektrische vrachtwagens– afgestemd op jouw locatie, netaansluiting en ritplanning.

Zo blijven je elektrische vrachtwagens rijden.

Voeg je koptekst hier toe H1

Voeg je koptekst hier toe H2

Voeg je koptekst hier toe H3

Voeg je koptekst hier toe H4

Voeg je koptekst hier toe H5
Voeg je koptekst hier toe H6
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Zij kozen al voor ZET. En u?
Welke subsidies zijn er voor elektrische vrachtwagens?

De belangrijkste subsidie is de AanZET-regeling (Aanschafsubsidie Zero-Emissie Trucks). Deze vergoedt een deel van de meerkosten van een elektrische vrachtwagen. Andere fiscale voordelen zijn:

Deze zijn vaak te combineren. Let op: de subsidie moet aangevraagd worden voor de aankoop. Zie ook: Subsidieadvies zonder gedoe.

Je komt in aanmerking als:

SEVI van Zetgroep helpt je stap voor stap door het proces. Bekijk hoe we dat doen.

De subsidiebedragen verschillen per voertuigklasse en bedrijfsgrootte. Gemiddeld loopt de subsidie op tot €115.200 per truck, als percentage van de meerkosten t.o.v. diesel. MIA en EIA kunnen daarbovenop nog tot 45% fiscaal voordeel opleveren. Lees meer over de AanZET en fiscale regelingen .

Nee. Subsidie moet je altijd vooraf aanvragen. Een ondertekende koopovereenkomst of definitieve opdracht telt als “onherroepelijke verplichting” en sluit je uit van subsidie. Vraag dus altijd eerst aan met een vrijblijvende offerte. Neem contact op voor gratis subsidiecheck.

Dat hangt af van je routes, inzet, laadmogelijkheden en subsidies. Vaak is de Total Cost of Ownership (TCO) van een elektrische truck écht concurrerend, zeker met:

Zetgroep helpt je de TCO inzichtelijk te maken. Bekijk onze aanpak.

De actieradius verschilt per model, lading en rijstijl, maar ligt gemiddeld tussen de 200 en 450 km. Zwaardere trucks met grote accu’s kunnen bij optimaal gebruik zelfs tot 500+ km halen. Ritten binnen de regio of met terugkeer naar depot zijn het meest geschikt.

Dat hangt af van de batterijcapaciteit en het laadvermogen:

Voor de meeste toepassingen is overnight charging in het depot het meest praktisch. Advies over slimme laadinfrastructuur.

Een laadoplossing voor trucks vraagt om maatwerk. Denk aan:

Zetgroep regelt ontwerp, netverzwaring en installatie. Lees hoe we dat aanpakken.

Vaak wel. Een elektrische truck heeft:
Daar staat tegenover dat onderhoud aan accukoeling, software en aandrijving specialistisch is. Goed onderhoudscontract blijft belangrijk.
Een slimme aanpak bestaat uit:

Zetgroep begeleidt je van strategie tot uitvoering. Ontdek onze werkwijze.